DUETT 211

Renovering Kaross Avd 1

Tillbaka till Duett 211
Till Motor rum
Tillbaka till Hemsida

 
 
 

Taket var intryckt på grund av snöras från ett hustak, kraftigt intryckt, fågelbad.
Med hjälp av Peter Österholm och 4 timmar jobb, så börjar det se bra ut.
Lite mera jobb och några kilo spackel så kommer det att godkännas.
Motorhuven byts mot en som var med vid köpet .

 
k
 

Det är en rostig och en plastskärm på Duetten.
Dom byts mot två som jag har köpt in. Bilen strippas i fronten för att innerskärmar kommar att bytas mot nya.
Och en del rost och hål kommer att svetsas igen,troligen lyfts motor för att kunna lacka och snygga till motorutrymme.
Innerskärmar mot motorutrymme, byts ut.
Glasrutor, dörrar, inredning tas bort för att rikta tak.. .

k
 

Innertaket sitter fast med en dragfjäder runt hela bilen invändigt.
Den börjar vid dörren, efter där taket är fastspikat.
Ta först bort fjädern, genom att lossa på den,Plocka sedan ner
takspryglarna, håll reda på dessa i rätt ordning.Det är haj tänder ovanför framrutan, med hjälp av spackel-
spade går det att lirka loss taket. Vet inte om jag tvättar och rengör taket, eller köper ett nytt?

 
k
 

För att ta bort fönster, bak så tas dom inåt in i bilen.
Drag en skruvmejsel både på in och utsidan runt så listen lossas från rutan.
Rulla sedan listen inåt, under kanten på fönsterkarmen. Det är svårt och tung, men det går efter ett tag.
Tryck sedan en bit av fönstret inåt, försiktigt: Tag sedan bit för bit, till slut släpper fönstret.

 
k
 

Motorlyft för B18 till Duetten
Svetsade och skruvade, ihop en för att lyfta ur motor. En enkel lyft för att
skruva sönder och stoppa undan.

 
k
 

Framvagnen söderplockad blästrad,grundad,svartlackad och klarlack.
En del bussningar nya, stag till krängningshämnare, bytt till rostfria rör.
Motorbussningar kommer att ersättas med nya.
Förre ägaren har satt i nya fjädrar och stötdämpare.

 
 
 
 
 
 
 

TILLBAKA TILL HEMSIDA